E-post: post@espenronning.no | Telefon: 922 18 162

En banner er et symbol på bedriftens formål, den må være utformet hensiktsmessig slik at den kommuniserer riktig budskap! En logo, et slagord eller en melding – uansett hva det er – gjør det upåklagelig!

Visste du at ved å skrive “Klikk her!” får du dobbelt så mange klikk som ved å skrive noe langt og fancy? Eller at bannere med blått, gult og grønt får fler klikk enn svart og hvite bannere? Hva med at hvis du bruker ordet “Gratis” feil, så vil det skape mer mistanke enn klikk? En banner er heller ikke spesielt leveverdig lenger enn to uker og da er det på tide å skaffe en ny en.

Dette er bare noen få fakta som er med å avgjøre trafikken til din nettside.

Bruk av banner

Denne formen for annonsering på internett innebærer å sette inn en annonse i en web side for å øke kundens oppmerksomhet, interesse og etterspørsel etter et produkt eller tjeneste. En banner kan bestå av et bilde, en animasjon eller video. Bruk av multimedieobjekter sammen med animasjon, lyd eller video maksimerer tilstedeværelsen. Men det kan også mye bli for mye av det gode, så det er viktig å vite når en skal sette strek.